بازی Resident Evil 4 چطور می‌تواند از یک بازسازی سود ببرد؟

Resident Evil 4

حالا که استودیوی کپکام بر روی بازسازی بازی Resident Evil 4 کار می‌کند، بر اساس مقاله‌ای از سایت Gamerant می‌خواهیم به بررسی مواردی بپردازیم که بازی Resident Evil 4 می‌تواند از بازسازی‌ بازی‌های Resident Evil 2/3 سود ببرد، پس با بازی رایانه همراه باشید.

کپکام بعد از یک دوران تقریبا راکد با انتشار بازی‌های Devil May Cry 5 و Monster Hunter World دوباره با قدرت وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شد اما بیشتر موفقیت‌های اخیر خود را مدیون بازی‌های Resident Evil 2 Remake و Resident Evil 3 Remake است. با انتشار این بازی‌ها به طرفداران این فرنچایز نشان داد که باز هم می‌توانند این سری بازی‌ها را زنده کنند. اینطور که به نظر می‌رسد کپکام فعلا برای این فرنچایز برنامه دارد چون چندی پیش خبر رسید که در حال بازسازی بازی Resident Evil 4 هستند.

بازسازی Resident Evil 4 مقداری با بازی‌های قبلی این سری متفاوت است. انتشار بازسازی‌های رزیدنت اویل ۲ و ۳ با استقبال خوب هواداران همراه بود. یکی از دلایل اصلی این استقبال تغییر بازی به سبک بازی‌های مدرن بود یعنی تغییرات این بازی‌ها نسبت به نسخه اصلی بسیار زیاد بود. نکته قابل توجه در مورد بازسازی رزیدنت اویل ۴ این است که زمان زیادی از ساخت بازی نگذشته است و جزء بازی‌های مدرن حساب می‌شود. در ساخت این بازی سازنده‌ها باید توازنی بین نسخه اصلی و نسخه بازسازی به وجود بیاورند.

اثرات بازی Resident Evil 4

Resident Evil 4

Resident Evil 4 یک چالش کاملا متفاوت نسبت به بازی‌های اخیر بازسازی شده این فرنچایز است. رزیدنت اویل ۲ و ۳ در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ برای کنسول پلی استیشن ۱ منتشر شدند. اولین کنسول شرکت سونی قدرت نمایش گرافیک ۳ بعدی و یا کاراکتر‌ها با جزئیات زیاد را نداشت که البته برای بازی‌های بعد از سال ۲۰۰۰ این مشکلات وجود نداشت چون کنسول‌های جدید ظهور کرده بودند. رزیدنت اویل ۴ در سال ۲۰۰۵ برای کنسول GameCube عرضه شد که در آن زمان اولین بازی از این فرنچایز بود که برای کنسول‌های نسل جدید با توانایی رندر کردن گرافیک‌های پیچیده‌تر منتشر شده بود.

بازی رزیدنت اویل ۴ با وجود اینکه از بعضی از ویژگی‌های این سری مانند مکان‌های تنگ و باریک دوباره استفاده کرده بود اما اولین نسخه از این سری بود که تقریبا حس یک بازی جهان‌باز را به بازیکنان می‌داد. این بازی به اصول فرنچایز پایبند بود و واقعا یک انقلاب در صنعت بازی سازی بود نه فقط به دلیل فرنچایزی که از روی آن درست شده بود بلکه بخاطر خود بازی چون ویژگی‌هایی را وارد دنیای بازی کرد که هنوز هم از آن‌ها برای بازی‌های دیگر استفاده می‌کنند. یکی از این ویژگی‌ها استفاده از کنترل Tank Control (در این نوع کنترل کاراکتر همیشه نسبت به موقعیتی که در آن قرار دارد حرکت می‌کند مثلا فلش به سمت بالا باعث می‌شود کاراکتر به سمتی که رویش به آن جا است حرکت کند) بود که در این بازی به بهترین شکل ممکن پیاده شده بود اما مهترین چیزی که در این بازی باعث شد اکثر بازی‌ها در آینده از آن استفاده کنند نشانه گیری از روی شانه بود.

طراحی بازی نیز باعث خلق یکی از بهترین بازی‌ها شده بود. سیستم شوتر بازی، معماها و پازل‌های چالش برانگیز، سیستم ارتقای نه کامل ولی راضی کننده اسلحه‌ها، طراحی محیط‌های متنوع و افزایش منطقی سختی بازی در طول پیشروی در بازی باعث شد رزیدنت اویل ۴ تبدیل به یکی از بهترین‌ها شود.

بازسازی یک بازی انقلابی

Resident Evil 4

بازسازی یک بازی که در دوران خود نسبت به بازی‌های دیگر از زمان خود جلو بود کار بسیار سختی است. به همین دلیل کپکام باید بین نسخه اصلی و بازسازی آن توازن ایجاد کند. بسیاری از ویژگی‌های نسخه اصلی هنوز هم در بازی‌های نسل جدید سبک شوتر سوم شخص و یا ترسناک استفاده می‌شوند ولی باز هم نکاتی در بازی وجود دارد که می‌تواند با توجه به پیشرفت بازی‌ها در سال‌های اخیر، بروز رسانی شود.

یکی از بروزرسانی‌ها می‌تواند بهبود بخشیدن سیستم نشانه گیری و حرکت کاراکتر باشد. فرنچایز رزیدنت اویل مدت زیادی اصرار بر استفاده از سیستم کنترل Tank داشتند اما کپکام در بازی‌های بازسازی شده اخیر با سیستم حرکتی ارتقا یافته بیشتر به بازیکنان آزادی حرکتی داده‌اند. بازسازی بازی رزیدنت اویل ۲ بهترین نمونه برای سیستم نشانه گیری و حرکتی است اما با اعمال این تغییرات باید به یاد داشته باشند که نباید زیاد از نسخه اصلی فاصله بگیرند چون برای مثال سیستم نشانه گیری نسخه اصلی، لرزشی شبیه به واقعیت داشت و به همین دلیل بسیاری از مواقع باعث ایجاد هیجان و ترس بیشتر می‌شد چون برای از بین بردن دشمنان به تمرکز بیشتری نیاز بود.

یکی دیگر از جنبه‌های نوآورانه بازی وسعت دنیای بازی با توجه به خطی بودن مسیر بازی بود. لیان کندی (Leon Kennedy) از محیط‌های روستایی اسپانیا به معدن‌، قلعه‌های گوتیکی، بناهای نظامی مدرن و غیره حرکت می‌کرد. حتی در ابتدای ۱۵-۲۰ ساعت بازی شما به مکان‌های خیلی متفاوتی سفر می‌کردید که بازی را از آن چه که بود بزرگتر نشان می‌داد. هنوز هم بعد از گذشت ۱۵ سال از انتشار بازی رزیدنت اویل ۴ دنیای آن بسیار عالی و بزرگ است. امروزه با تکنولوژی‌های جدید می‌توان گرافیک‌های عالی‌تر با جزئیات بیشتری خلق کرد پس ترکیب تکنولوژی‌های جدید با دنیای بازی می‌تواند به شدت به بهبود بازی کمک کند.

در کل نیازی نیست برای بازسازی بازی Resident Evil 4 تغییرات زیادی ایجاد کرد بلکه با اندکی تغییر می‌توان یک بازی عالی درست کرد. تجربه نسخه اصلی به حدی عالی بود که هر تغییری در جهت تخریب آن تجربه یک نکته منفی برای نسخه بازسازی خواهد بود اما کپکام با بازسازی‌های اخیر نشان داده است که به تغییرات زیاد علاقه دارد پس باید ببینیم با این بازی چکار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeleton