صحبت سازنده بازی Chorus درباره ترافلاپ‌ها

بازی Chorus

در حاشیه مقایسه کردن‌های طرفداران از قدرت کنسول‌های نسل آینده، اینبار سازنده بازی Chorus که چندی پیش در رویداد Inside Xbox 2020 معرفی شد، حرف‌هایی برای گفتن دارد.

به گزارش بازی رایانه و به نقل از gamingbolt دو روز پیش بالاخره انتظار طرفداران به پایان رسید و نهایتا شاهد اجرا و معرفی چند بازی در رویداد Inside Xbox 2020 برای کنسول‌های نسل آینده و پلتفرم‌های مختلف و یا به انحصار Xbox Series X بودیم (از آنجایی که سونی هنوز رویداد خاص خود را برای معرفی بازی‌های انحصاری و غیر انحصاری خود برگزار نکرده).

اما با این حال در میان طرفداران هنوز هم بحث مقایسه و ارزیابی قدرت‌های این دو کنسول نسل آینده همچنان ادامه دارد که معمولا تمرکز آن‌ها، روی اعداد و آمار کاغذی سیستم‌هاست (که البته نصف بیشتر آنهایی که درباره این اعداد حرف می‌زنند اطلاعات کافی از آن ندارند). یکی از مسائلی که در این بحث‌ها جریان دارد مسئله‌ ترافلاپ در این دو سیستم است؛ چیزی که به گفته سازنده بازی تازه معرفی شده Chorus، چنان هم اهمیتی ندارد.

در مصاحبه‌ای با یوروگیمر، جوهانز کولمان (Johannes Kuhlmann)، مدیر شرکت فیش‌لبز (FishLabs) توضیحاتی را درباره فناوری ترافلاپ و اهمیت عملکرد آن در سیستم ارائه داد. اینطور که به نظر می‌رسد، ترافلاپ کنسول Xbox Series X بیشتر از کنسول PS5 بوده و دانستن این موضوع اینترنت را پر از مقایسه‌های عجیبی کرده که در آنها، جدیدا مقدار ترافلاپ ملاک کاربران برای اندازه گیری اصلی قدرت سیستم شده و بحث‌هایی بر سر آن وجود دارد؛ اما به گفته کولمان این تفاوت در اعداد زیاد هم اهمیتی ندارد.

واقعا بحثی در مورد این اعداد ندارم؛ همانطور که می‌بینید بازی به راحتی و در بهترین کیفیت اجرا می‌شود. ما برای طراحی بازی‌ها، ابتدا سیستم را از جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم که چگونه بیشترین استفاده را از این دو در کنار هم داشته باشیم.

اما نکته‌ای که وجود دارد اینجاست که اگر شما مقدار بالاتری از ترافلاپ را در سیستم نصب کرده باشید اما سیستم‌عامل کنسول به ما دسترسی و اجازه استفاده بیشتر از یک حد خاص را ندهد، پس فرقی نمی‌کند که این عدد زیاد یا کم باشد. پس بیشترین توانایی سیستم در استفاده و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار آن است.

بسیاری از مدیران و سایر سازندگان حتی مایکروسافت هم نیز دقیقا مشابه همین گفته‌ها را قبلا هم گفته بیان کرده بودند؛ اما چیزی که واضح به نظر می‌رسد این است که ما باید خود بازی با هر دو کنسول را تجربه کنیم تا بتوانیم راحت‌تر درباره آنها حرفی از مقایسه زده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeleton