استودیوی پلاتنیوم‌گیمز علاقه‌ای به خریده شدن توسط کمپانی مایکروسافت ندارد

چند وقتی است که شایعاتی زیادی در مورد خریده شدن استودیوی پلاتنیوم‌گیمز (PlatinumGames) توسط کمپانی مایکروسافت به گوش می‌رسد اما این استودیو شایعات مربوطه را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش بازی رایانه به نقل از DualShockers، رییس استودیوی پلاتنیوم‌گیمز، آقای «آتسوشی اینابا» (Atsushi Inaba) به تازگی اعلام کرده است که آنها قصد ندارند توسط هیچ کمپانی خریداری شوند و دوست دارند تا بازی‌هایشان را خودشان منتشر کنند. با توجه به اینکه مایکروسافت در طی چند سال اخیر استودیوهای بازی‌سازی بسیار زیادی را خریداری کرد، شایعاتی منتشر شد که برای اضافه کردن یک استودیوی ژاپنی به این لیست، پلاتنیوم‌گیمز نیز توسط آنها خریداری خواهد شد. استودیوی پلاتنیوم‌گیمز، که بازی‌های مشهوری مانند Nier: Automata، Astral Chain، Bayonetta و Vanquish را توسعه داده است، در گذشته برای ساخت یک بازی انحصاری به نام Scalebound با مایکروسافت همکاری کرده بود و از این رو نمی‌شد از این شایعات چشم‌پوشی کرد اما به نظر می‌رسد که آنها علاقه‌ای برای خریده شدن توسط مایکروسافت ندارند.

رییس استودیوی پلاتنیوم‌گیمز به تازگی مصاحبه‌ای را انجام داده و در آن اعلام کرد که از شایعات مربوط به خریده شدن آنها توسط مایکروسافت باخبر است اما هیچ صحبتی در مورد این قضیه در استودیو رخ نداده است.

من شایعات مربوط به خریداری شدن ما توسط مایکروسافت را در اینترنت خوانده‌ام و به نظرم که مردم در اینترنت دیوانه‌وارترین شایعات ممکن را پخش می‌کنند چراکه حتی ذره‌ای از این صحبت‌ها در استودیوی ما جریان نداشته است؛ البته ما مایکروسافت نیستیم و نمی‌دانیم در پشت درهای آنها چه وقایعی در حال رخ دادن است و اینکه آیا آنها فکر چنین حرکتی را با خود کرده‌اند یا خیر.

آقای اینابا ادامه داد که اگر حتی چنین صحبتی به صورت جدی مطرح شود، بعید می‌دانم که سران استودیوی پلاتنیوم‌گیمز با آن موافقت کنند.

ما هیچ صحبتی مشابه با این شایعات در استودیو نداشتیم اما حتی اگر آن را به عنوان یک احتمال در نظر بگیریم، هم اکنون ما در تلاش هستیم تا بازی‌های خود را به صورت مستقل منتشر کنیم. ما مشکلی با مایکروسافت نداریم اما اگر این خریداری باعث ایجاد شرایطی شود که ما مجبور به کار کردن طبق شرایط آنها باشیم، به نظرم این حرکت کاملا مخالف با چیزی است که ما در حال حاضر در تلاش برای انجام دادن آن هستیم چراکه؛ احتمالا این مسئله به معنای محدود شدن کارهای ما است. هر چیزی که باعث محدود شدن آزادی ما در کارهایمان شود، مخالف سیاست‌های فعلی استودیو است.

استقلال در انتشار، تمرکز اصلی استودیوی پلاتنیوم‌گیمز در سال ۲۰۲۰ بوده است. آنها با انتشار The Wonderful Remastered برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ، تلاش کردند تا این هدف خود را یک پله جلوتر ببرند. زمانی که پلاتنیوم‌گیمز بیان کرد که دوست دارد دوباره بر روی عنوان کنسل شده Scalebound با مایکروسافت کار کند، باعث شد تا شایعات مربوط به خریداری شدن آنها توسط این کمپانی قوی‌تر شود اما «فیل‌اسپنسر» (Phil Spencer) به سرعت اعلام کرد که فعلا قصد ادامه توسعه این بازی را ندارند. اینکه آیا پلاتنیوم‌گیمز توسط کمپانی یا ناشر بزرگ‌تر دیگری خریداری خواهد شد یا نه، چیزی است که فعلا مشخص نیست اما با توجه به سخنان آقای اینابا، فعلا نباید منتظر رخ دادن چنین اتفاقی باشیم. این استودیو فعلا تمرکز خود را بر روی توسعه Bayonetta 3، Project GG و Babylon’s Fall قرار داده است و به نظر نمی‌رسد که بخواهد خود را درگیر چنین حاشیه‌هایی کند.

۳ دیدگاه ها

  1. استاد کامیا از مایکرو خاطره های بدی داره بابت بازی اسکیل Scalebound به طوری که دیگه هیچ وقت این بازی ساخته نشد

  2. نمیدونم مایکروسافت کی دست از اشتباهاتش برمیداره Neutral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeleton