اوضاع گیم و گیمرها در ایام کرونایی چطور پیش می‌رود؟

هنگامی که خانه ماندن و سعی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا الویت کار قرار گرفته، چه چیزی باعث سرگرمی افراد در این ایام کرونایی می‌شود؟

به گزارش بازی رایانه و به نقل از aithority، جهان درست در جلو چشمان ما در حال تغییر است. سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها همه درهای خود را بسته‌اند؛ عرصه‌های ورزشی، کنسرت‌ها و کنفرانس‌ها لغو شده و مدارس و مشاغل در این ایام کرونایی تعطیل شده‌اند. همچنان که مردم دراین زمانه‌ای که باید فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند و به دنبال احساس طبیعی و سرگرمی در محیط داخلی منازل خود باشند، بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیر عامل شرکت اکتیویژن بلیزارد (CEO of Activision Blizzard)، در توضیح این که چرا مردم به بازی‌های ویدیویی گرایش پیدا می‌کنند، اظهار داشت:

«بازی‌ها بستری عالی هستند؛ زیرا آن‌ها مردم را از طریق لنزهای شادی، هدف و معنی به یکدیگر متصل می کنند.»

ایام کرونایی

هفته‌های شکستن رکورد برای بازی‌های ویدیویی

استفاده از بازی های ویدیویی در سرتاسر جهان دارای یک سیر صعودی ناگهانی بوده اما آمار به دست آمده از برخی از کشورهایی که به طور شدید ضربه خورده‌اند، تکان دهنده است. بر اساس گزارش‌ها، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چین، افتخار پادشاهان (Honor of Kings)، از افزایش اخیر کاربران فعال در ایام کرونایی، روزانه از ۶۵ به ۱۰۰ میلیون نفر خبر داده است. بر اساس گزارشات اخیر، فقط در ایالات متحده آمریکا، استفاده از بازی‌های ویدئویی در این ایام کرونایی، در ساعات اوج ۷۵ درصد و همچنین پخش ویدیوهای آنلاین نیز با افزایش ۱۲ درصدی رو به رو بوده است. با این حال، استفاده از رسانه‌های اجتماعی عمدتاً بدون تغییر مانده است.

در ایتالیا، قرنطینه‌ در ایام کرونایی، باعث گرایش مردم به استفاده از بازی فورتنایت (Fortnite) شد که این امر موجب گردید تا بیش از ۷۰ درصد ترافیک کشور را شامل شود.

جالب است بدانید که بازی Call of Duty: Warzone که در اواخر اسفند ماه گذشته (هفته دوم مارس) معرفی شد، در مدت چهار روز ۱۵ میلیون بازیکن به دست آورد و در همان هفته، بازی محبوب Counter Strike: Global Offensive بیش از یک میلیون بازیکن هم زمان را تجربه کرد؛ رکوردی جدید، برای این بازی هشت ساله. هفته بعد، سرویس فروش بازی‌های ویدئویی استیم (Steam) به رکورد جدید ۲۰٫۳ میلیون کاربر همزمان به صورت آنلاین رسید که ۶٫۲ میلیون نفر در زمان اعلام آن در داخل بازی بودند.

و این فقط گیم پلی نیست که رو به افزایش است؛ گیمرها دوست دارند بازی‌های دیگر بازیکنان را نیز تماشا کنند. از اواخر اسفند ماه (هفته دوم تا سوم مارس)، بازدید تویچ (Twitch) ده درصد افزایش یافت در حالی که یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) پانزده درصد افزایش بازدید را تجربه کرد.

گیمرها موقعیت مثبت را در زمان های نامشخص تقویت می‌کنند

ایام کرونایی

فاصله‌ی اجتماعی اکنون روشی برای زندگی است و بازی‌های ویدئویی بیش از هر شکل دیگری از سرگرمی‌های موجود در حال حاضر راهی برای معاشرت با دیگران فراهم می‌کنند؛ زیرا همه به دستورالعمل‌های «در خانه ماندن» دولت‌ها احترام خواهند گذاشت. هنگامی که رسانه‌های اجتماعی غالبا با اظهار نظرهای ناخوشایند و خصومت آمیز و لحنی بی توجه به مضمون، مایه‌ی دردسر می‌شوند، گیمرها نیز در زمانی نامشخص دور هم جمع می‌شوند.

دانیل اچ، ۲۶ ساله و بازیکن سابق و حرفه‌ای PUBG موبایل، برای Method، a.k.a. Gbay در دنیای بازی، متوجه تغییر رفتار بازیکنان شده است. وی گفت:

«همه با هم در تلاش هستند تا فاصله‌ی اجتماعی را ارتقا دهند. گیمرها متوجه هستند که در حال حاضر مشکلات بزرگتری در جهان وجود دارد و به جای اینکه افراد مسموم باشند، آنها مثبت می‌شوند و در تلاشند تا همه را در این ایام کرونایی، کمک کنند.»

ایده مثبت و حمایت از جامعه، رسوخ در جهان بازی است. حساب کاربری توییتر gamersvscovid19 از همه خواسته که به امید هموار کردن منحنی و محافظت از خود و جامعه، قول بدهند که در داخل بمانند. این توییت ۱۸۰۰ بار به اشتراک گذاشته شده است و بیش از ۵۴۰۰ لایک دارد.

رویدادهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC Events) و Gaming Hammer Gaming Group برای ارائه Shutdown Showdown، یک موسسه خیریه Apex Legends با یکدیگر همکاری کرده‌اند. چهل درصد هزینه ورودی هر تیم به No Kid Hungry اهدا می‌شود، و اطمینان حاصل می‌کند که میلیون ها کودک که به مدارس وعده‌های غذایی متکی هستند، حتی با بسته شدن مدارس، هنوز هم غذای مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

ورزشکاران حرفه‌ای هنوز در حال بازی کردن هستند، اما به شکل بازی‌های ویدیویی

ایام کرونایی

با هر رویداد لغو شده ورزشی که در این ایام کرونایی برای آینده‌ی پیش بینی شده، ورزشکاران حرفه‌ای سعی می‌کنند تا استعدادهای خود را در بازیگری به صورت آنلاین در معرض نمایش قرار دهند. بیش از ۱۲،۰۰۰ نفر در توییتر و Twitch به تماشای «فینیکس سانز میکال بریجز» (Phoenix Suns’ Mikal Bridges) در بازی NBA 2K  پرداختند.

گیمرهای مشتاق سان فرانسیسکو (San Francisco 49ers) یعنی ریچارد شرمن (Richard Sherman) و عقاب فیلادلفیلا یعنی داریوش اسلی (Darius Slay) در این ایام کرونایی از طریق WWE (که یک بنگاه رسانه‌ای است که عمدهٔ فعالیت آن در زمینهٔ برگزاری و پخش مسابقات کشتی حرفه‌ای می‌باشد) به سزارو (Cesaro) که خود کشتی‌گیر بوده، الی رایزمن (Ellie Reisman) که دوبار در مسابقات ژیمناستیک المپیک شرکت کرده بود و همچنین راننده مسابقات فرمول یک، لاندو نوریس (Lando Norris)، پیوستند تا همگی از وضعیت شهرت خود به خوبی استفاده نموده و در پخش آنلاین در Twitch برای پیش قدم شدن در نیکوکاری Stream Aid 2020 یاری نمایند. این رویداد که ۱۲ ساعت به طول انجامید، در حدود ۳ میلیون دلار برای صندوق واکنش همبستگی کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی جمع آوری کرده است.

همچنین دیگر ورزشکاران حامی نیز، به دنبال مشاوره درباره نحوه راه‌اندازی رویداد‌های پخش زنده به امید ایجاد راه‌های جدید برای تعامل با آن‌ها هستند.

طبیعت ضد گلوله بودن بازی‌های ویدیویی

ایام کرونایی

از هر زاویه‌ای که به این موضوع بنگریم، بازی‌های ویدئویی جهان را با توفان رو به رو می‌کنند. محتوای بازی رایگان زیادی وجود دارد، اما گیمرها در واقع مبلغ بی سابقه‌ای پول نقد را در بازی خرج می‌کنند. بازی «افتخار پادشاهان» (Honor of Kings) دو میلیارد «رنمینبی» ( یکای پول رسمی مردم چین= RMB) فقط در چین و همچنین بازی «نخبگان حافظ صلح» (Peacekeeper Elite) هم در چین با فروش۵۰۰ میلیون «رنمینبی» تعداد بسیار زیادی کاربر داشته‌اند. این نشان می‌دهد که بازی برای بازیکنان ارزش زیادی را به ارمغان می‌آورد، زیرا روابط اجتماعی، سرگرمی و شبیه سازی که همه در یک بسته‌اند، جنبه‌های زندگی همه افراد را در این ایام کرونایی تغییر داده است.

صرف نظر از این که گیمرها خود طرفدار ورزش هستند یا فقط انگشتان خود را وارد پدیده بازی می‌کنند، همه موافقند که گیم از استرس و وحشت اوقات نامشخص، تسکین بسیار لازم را ارائه می‌دهد. در حالی که رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند تا کاربران احساس نارضایتی کنند و همچنین تماشا کردن تلویزیون یک فعالیت انفرادی است؛ بازی کردن به نوعی یک شکلی از سرگرمی بوده که خاصیت انعطاف‌پذیری دارد‌.

ویروس کرونا در تاریخ از بین خواهد رفت؛ همان طور که چیزهای زیادی را نیز تغییر داده است؛ از شیوه‌ی کارکردن مردم گرفته تا چگونگی معاشرت و همچنین این که آن‌ها به چه طریقی اوقات فراغت خود را بگذرانند. اگرچه این بیماری همه‌گیری در نهایت به پایان می‌رسد و مردم به روال منظم زندگی خود باز می‌گردند اما منطقی است که فرض کنیم که محبوبیت بازی‌های ویدیویی در اینجا وجود دارد و آمده است تا ماندگار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeleton