راهنمای بازی Cyberpunk 2077 | شیوه‌ی رسیدن به پایان‌های مختلف

راهنمای بازی Cyberpunk 2077 به شما نشان خواهد داد چگونه به تمام پایان‌های متفاوت بازی دست پیدا کنید. تمام انتخاب‌ها و دیالوگ‌های هر پایان‌بندی در این راهنما گنجانده‌ شده است.

پایان‌بندی‌های Cyberpunk 2077 چگونه مشخص می‌شوند: یک دسته‌ی به‌خصوص از دیالوگ‌های مشخصی که در طی آخرین مأموریت یعنی «Nocturne Op55N1» بیان می‌شوند، تعیین می‌کنند که به چه پایان‌بندی دست پیدا کرده‌اید. Misty (دختری که در بخش Viktor the Ripperdoc حضور داشت) شما را تا یک بالکن همراهی خواهد کرد. روی این بالکن شما با جانی سیلورهند صحبت خواهید کرد. دیالوگی که اینجا انتخاب می‌کنید تعیین‌کننده‌ی مأموریت پایانی شما خواهد بود. تمام ماجرا همین است. به نسبت ساده و سر راست.

هشدار در مورد چیزهایی که از زیر دستتان در می‌رود:

نجات دادن Goro Takemura

برای دست‌یابی به‌ تروفی The Devil می‌بایست در مأموریت اصلی «Search and Destroy»، شخصیت  Takemura را نجات داده باشید. این نکته به‌راحتی ممکن است از زیردستتان در برود. در ابتدای مأموریت « Search and Destroy» گزینه‌ی Manual Save (ذخیره دستی) را فعال نگه‌دارید. این مرحله درست قبل از مأموریت اصلی « Play It Safe » و قبل از آخرین مأموریت داستان رخ می‌دهد. هرچند که سوای از انجام این کار، می‌توانید آن پایان‌بندی را فعال کنید، اما تروفی آن تنها  در صورتی بازخواهد شد که Takemura را نجات داده باشید. برای اطلاعات بیشتر به آن پایان‌بندی مراجعه کنید.

برای پایان‌بندی The Sun، باید تمام خطوط داستانی مأموریت‌های فرعی Rogue را انجام داده باشید. این می‌تواند مشکل‌ساز باشد. اگر در انتهای یکی از مأموریت‌های فرعی Rogue به نام «Chippin in» با جانی مهربان نباشید به مأموریت بعدی راه پیدا نمی‌کنید.

برای باز کردن Secret Ending (این پایان‌بندی پیش‌نیاز هیچ تروفی نیست) باید یک سری دیالوگ خاص را در طی مأموریت «Chippin in» انتخاب کنید. برای دیدن راهنمای دقیق رجوع کنید به Secret Ending. این‌ها درنهایت به همان نتایجی ختم خواهند شد که پایان‌بندی‌های «Temperance» و «The Sun»، فقط از یک سری برخوردها و گفت‎وگوهای متفاوتی به همان نتایج خواهند رسید. Secret Ending لازمه‌ی هیچ تروفی‌ای نیست.

تمامی دیگر انتخابات داستان‌ که به مأموریت نهایی ختم می‌شوند، به‌طور کامل بی‌ربط هستند و هیچ تأثیری روی نوع خاتمه داستان ندارند. پس نگران انتخاب‌هایی که در طی داستان می‌کنید نباشید. آن‌ها هیچ اهمیتی ندارند و در طی داستان هیچ انتخاب «غلطی» را نمی‌توانید انجام دهید. به‌استثنای هشدارهای بالا که به‌راحتی ممکن است از زیردستتان در برود، اینکه تا این‌جا چطور بازی کرده‌اید اهمیتی ندارد. Takemura باید برای دست یافتن به‌ تروفی «The Devil» زنده باشد و نباید مأموریت‌های فرعی Rogue را خراب کنید، به‌جز این‌ها چیز دیگری اهمیت ندارد. مسیر زندگی (Lifepath) و جنسیت شما هم اهمیتی ندارند.

Misty روی بالکنی

بعد از دیدن تیتراژ پایانی می‌توانید گزینه‌ی «One More Gig» را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه شما را برمی‌گرداند به نقطه‌ی قبل از «The Point of No Return» که می‌شود قبل از آغاز مأموریت «Nocturne Op55n1» حالا دیگر می‌توانید این مأموریت را دوباره و چندباره بازی کنید تا تمامی پایان‌های مختلف را باز کنید. برای اینکه در طی این بازی کردن‌های دوباره بتوانید کمی در وقت صرفه‌جویی کنید، بهتر است قبل از آن‌که با Misty روی بالکن صحبت کنید یک سیو انجام دهید. تنها کافی است دستورالعمل‌های زیر را موبه‌مو اجرا کنید و دیگر نگران بقیه‌ی انتخاب‌های درون بازی نباشید.

پایان‌بندی The Devil ( یا خاتمه‌ی Where Is My Mind)

تصویر اهریمن خندان در مکعب روبیک

توصیف پایان‌بندی:

در این پایان‌بندی به Takemura کمک خواهید کرد تا انتقام مرگ Saburo Arasaka را بگیرد. در آخر کارتان می‌رسد به یک تخت جراحی در یک مرکز فضایی؛ جایی که دکترها مشغول انجام یک عمل جراحی آزمایشی بر روی شما هستند چون شما دچار جراحات شدیدی در ناحیه سر شده‌اید. بعد از آن شما می‌توانید تصمیم بگیرد که به برنامه پزشکی آن‌ها پیوسته، اجازه دهید ذهنتان را آرشیو کنند یا اینکه برگردید زمین و در عرض چند ماه بمیرید. همچنین در پایان بازی V یک مکعب روبیک را خواهد شکست که درون آن تصویر یک اهریمن خندان وجود دارد. برای همین نام این پایان‌بندی «The Devil» است.

تروفی بازشده: The Devil

ضروریات این پایان‌بندی:

نجات Takemura

۱) در طی مأموریت اصلی «Search and Destroy» باید Takemura را نجات دهید تا بتوانید این تروفی را به دست آورید. این مرحله درست قبل از مأموریت اصلی «Play It Safe» و قبل از آخرین مأموریت داستان است. از جمله کارهایی است که می‌توان خیلی ساده  آن را از دست داد، چرا که نه راهنمایی برای آن وجود دارد و نه هیچ نشانه‌ای که بگوید می‌توانید Takemura را نجات دهید یا نه. شما به درون یک ساختمان خواهید رفت، چهار بار به در می‌زنید و بعد با Takemura و Hanako صحبت خواهید کرد. بعد از آن پلیس‌ها به درون ساختمان خواهند ریخت و شما از Takemura جدا خواهید شد. حالا درون ساختمان تعدادی از دشمنان شما مشغول گشت‌زنی هستند. به‌جای آن‌ که طبق دستورالعمل بازی از ساختمان خارج شوید، باید در اولین نقطه‌ی ممکن بپیچید به چپ و زیر توده‌ای از آت‌وآشغال پنهان شوید. سپس بروید به طبقه‌ی بالا، جایی که Takemura با تعدادی از دشمنان در یک اتاق گرفتارشده است. دشمنانتان را شکست داده و Takemura را تا خروج از ساختمان همراهی کنید. در سینماتیک بعدی که  در آن پرش از روی ساختمان کناری رخ می‌دهد، باید سروکله‌ی Takemura پیدا شود. این یعنی که شما همه‌ چیز را درست انجام داده‌اید و می‌توانید تروفی را بگیرید. اگر Takemura را نجات ندهید و بگذارید بمیرد، هنوز هم می‌توانید به این پایان‌بندی دست پیدا کنید. هرچند که دیگر نمی‌توانید این تروفی را بازکنید چرا که فقط با حضور او می‌توان آن را فعال کرد. Goro Takemura بعدتر در طی انتهای بازی حاضر خواهد شد. اگر Takemura را نجات نداده باشید در آن صورت به‌جای او Hellman خواهد آمد.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

۲) در طی «Nocturne Op55N1» (مأموریت آخر داستان) Misty شما را تا روی یک بالکن راهنمایی خواهد کرد. روی این بالکن شما با جانی Silverhand صحبت خواهید کرد. این مکالمه را انتخاب کنید:

«Think trusting Arasaka’s risky but worth it» –> «Take Omega Blockers»

۳) این مسیر منتهی خواهد شد به مأموریت‌های پایانی «? Last Caress» –> «Totalimmortal» –> «Where is My Mind»

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

۴) در حین «?Where is My Mind» دو پایان‌بندی محتمل برای این انتخاب دارید. شما در یک ایستگاه فضایی خواهید بود و پزشک‌ها روی شما چند عمل جراحی اجرا کرده‌اند. کارهای روزمره را انجام دهید تا وقتی‌که Hellman به اتاق شما بیاید. به شما یک قرارداد پیشنهاد می‌کند. دو گزینه خواهید داشت که مشخص می‌کنند کدام پایان‌بندی نصیبتان خواهد شد.

[ قرارداد را امضا می‌کند]  I want to live

[ از امضا کردن سر باز می‌زند] I’m going back to Earth

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

اگر امضا کنید یعنی موافقت می‌کنید که ذهنتان را به‌صورت مجازی آرشیو کنید. اگر امضا نکنید می‌توانید از ایستگاه فضایی خارج‌شده به زمین برگردید اما طی چند ماه براثر جراحات واردشده به سر شما خواهید مرد. (تروفی «The Devil» به مکعب روبیکی اشاره می‌کند در یکی از سینماتیک‌های انتهای بازی آن را خواهید شکست و تصویری از یک اهرمین که در حال فریاد کشیدن است را می‌بینید.) برای تروفی یا دست آورد The Devil لازم است Takemura زنده باشد . در انتهای «Totalimmortal» پس از آن‌که با Yorinobu صحبت کردید و وارد آسانسور شدید بازخواهد شد.

پایان‌بندی The Star (خاتمه‌ی All Along The Watchtower)

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

توصیف پایان‌بندی:

در پایان‌بندی The Star شما Night City را به همراه Aldecaldos و Panam ترک خواهید کرد. Aldecaldos گروه دوره‌گردی (Nomads) هستند که Panam عضو آن بود (Panam دختر دوره‌گردی است که در طی داستان با او روبه‌رو شدید). آن‌ها در آخرین نبرد شما کمک‌تان خواهند کرد (شما به یک تانک ارتشی یورش خواهید برد). در این پایان‌بندی جانی Silverhand از حافظه‌ی شما پاک‌ شده و نمی‌تواند کنترل بدن شما را به دست بگیرد. در این پایان‌بندی با دوره‌گردها و Panam به‌خوبی و خوشی زندگی خواهید کرد. این بهترین پایانی است که در بازی رخ می‌دهد.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

Trophy یا Achievement بازشده: تروفی The Star

ضروریات این پایان‌بندی:

۱) ابتدا باید مأموریت‌های فرعی Panam را کامل کرده تا با Aldecaldos (دوره‌گردها) متحد شوید .  در هر مرحله می‌توان این مأموریت‌ها را انجام داد، البته تا قبل از انجام «The Point of No Return». هم‌چنین می‌توانید بعد از پایان بازی هم آن را انجام دهید، وقتی‌که بعد از تیتراژ پایانی گزینه‌ی «One More Gig» را انتخاب کنید به قبل از «The Point of No Return» بازخواهید گشت. در زیر تمام مأموریت‌های فرعی Panam نام‌برده شده‌اند:

  1. Riders on the Storm ( در طی روند داستان باز خواهد شد و به‌طور خودکار به لیست مأموریت‌های شما افزوده می‌شود)  –> در این ماموریت شکست نخورید (بعد از این که SuperJet را از Mitch گرفتید، بلافاصله با Panam به سمت اردوگاه دشمن بروید. اگر وقتی با او هستید در جهت اشتباهی برانید او شما را از ماشین به بیرون پرت خواهد کرد و اگر بخواهید در این نقطه زمان را به جلو ببرید در این ماموریت شکست خواهید خورد).
  2. With a Little Help From My Friends (یکی دو روز بعد از اتمام مأموریت قبلی تماسی از Panam دریافت خواهید کرد که این ماموریت را آغاز می‌کند)
  3. Queen of the Highway (به‌صورت خودکار بعد از مأموریت قبلی آغاز خواهد شد. باید بروید بیرون از اردوگاه، ۲۴ ساعت زمان را جلو برده بعد در ادامه برگردید پیش Panam)
  4. در طی «Nocturne Op55N1» (مأموریت آخر داستان) Misty شما را تا روی یک بالکن راهنمایی خواهد کرد. روی این بالکن شما با جانی Silverhand / دست نقره صحبت خواهید کرد. این مکالمه را انتخاب کنید:

«Just need a minute» –> «Somethin’… I gotta do today» –> « Gonna ask Panam for help» –> «Take Omega Blockers‌»

۲) این مسیر منتهی خواهد شد به مأموریت‌های پایانی «We Gotta Live Together» –> «Forward to Death» –> «Belly of the Beast»

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

۳) در طی «Belly of the Beast» (مأموریت پایانی) بعدازآنکه Adam Smasher را شکست دادید باید با Alt AI ارتباط برقرار کنید و وارد Cyberspace بشوید. اینجا جانی و Alt با شما گفت‌وگو خواهند کرد. مکالمه‌ی « Wanna live out whatever life I got left» را انتخاب کنید. بعد وارد Well شده تا برگردید به بدن خودتان ( از پل منتهی به Cyberspace عبور نکنید). حالا پایان‌بندی The Star آغاز خواهد شد.

یک Manual Save را بعد از شکست Adam Smasher فعال نگه‌دارید. می‌توانید این را بارگذاری کنید تا در پایان‌بندی The Temperance سریع‌تر پیش بروید.

پایان‌بندی Temperance ( خاتمه‌ی New Dawn Fades)

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

توصیف پایان‌بندی:

در پایان‌بندی Temperance شما به جانی سیلورهند اجازه خواهید داد بدنتان را نگه دارد. یعنی در اصل کنترل تام بدن خود، در تان را به او خواهید داد و ذهنتان برای همیشه در Cyberspace گیر خواهد کرد. در روند خاتمه، در آخرین لحظات حس خواهید کرد که چطور جانی از بدن شما لذت می‌برد و کاره‌ای روزمره‌اش را انجام می‌دهد. خیلی شیک زندگی خودتان را فدا کرده‌اید تا جانی سیلورهند بتواند در بدن شما زندگی کند.

Trophy یا Achievement بازشده: تروفی Temperance

ضروریات این پایان‌بندی:

۱) ابتدا باید مأموریت‌های فرعی Panam را کامل کرده تا با Aldecaldos (دوره‌گردها) متحد شوید . هنوز هم می‌توان تا قبل از انجام «The Point of No Return» این کار را انجام داد. هم‌چنین می‌توانید بعد از پایان بازی هم آن را انجام دهید، وقتی‌که بعد از تیتراژ پایانی گزینه‌ی «One More Gig» را انتخاب کنید به قبل از «The Point of No Return» بازخواهید گشت. در زیر تمام مأموریت‌های فرعی Panam نام‌برده شده‌اند:

  1. Riders on the Storm ( در طی روند داستان باز خواهد شد و به‌طور خودکار به لیست مأموریت‌های شما افزوده می‌شود). در این ماموریت شکست نخورید (بعد از این که SuperJet را از Mitch گرفتید، بلافاصله با Panam به سمت اردوگاه دشمن بروید. اگر وقتی با او هستید در جهت اشتباهی برانید او شما را از ماشین به بیرون پرت خواهد کرد و اگر بخواهید در این نقطه زمان را به جلو ببرید در این ماموریت شکست خواهید خورد).
  2. With a Little Help From My Friends (یکی دو روز بعد از اتمام مأموریت قبلی تماسی از Panam دریافت خواهید کرد که این مرحله را آغاز می‌کند)
  3. Queen of the Highway (به‌صورت خودکار بعد از مأموریت قبلی آغاز خواهد شد. باید بروید بیرون از اردوگاه، ۲۴ ساعت زمان را جلو برده بعد در ادامه بروید پیش Panam)
    در طی «Nocturne Op55N1» (مأموریت آخر داستان) Misty شما را تا روی یک بالکن راهنمایی خواهد کرد. روی این بالکن شما با جانی سیلورهند صحبت خواهید کرد. این مکالمه را انتخاب کنید:

«Just need a minute» –> «Somethin’… I gotta do today» –> « Gonna ask Panam for help» –> «Take Omega Blockers‌»

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

۲) در طی «Belly of the Beast» (مأموریت پایانی) بعدازآنکه Adam Smasher را شکست دادید باید با Alt AI ارتباط برقرار کنید و وارد Cyberspace بشوید. اینجا جانی و Alt با شما گفت‌وگو خواهند کرد. دیالوگ «Body’s Johnny’s. I’ll go» را انتخاب کنید. بعد از روی پل عبور کرده برای همیشه وارد Cyberspace شوید (وارد Well نشوید تا برنگردید به بدن خودتان). حالا پایان‌بندی Temperance آغاز خواهد شد.

یک Manual Save را بعد از شکست Adam Smasher فعال نگه‌دارید. می‌توانید این را بارگذاری کنید تا در پایان‌بندی The Star سریع‌تر پیش بروید.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeleton